Najbližšie hráme…
Uvedenie dramatickej básne ľudstva Imre Madácha je vždy vyjadrením názoru jednej generácie, tvorivého tímu o svojej dobe, o duchu danej éry, a najdôležitejších problémoch, ktoré sa ich dotýkajú. Všetci sme Adamovia a Evy. Spolu cestujeme cez dejiny, spolu túžime po veľkých ideách a po neskutočne silných emóciách.
V 30-tych rokoch minulého storočia napísal Milan Füst o krásnej slečne Margit, o ju obliehajúcom zošedivenom generálnom riaditeľovi, o jeho frustrujúco zamilovanom, detinskom synovi Alfonzovi a jeho dcére, tajomnej Tilde. V príbehu ďalej vystupuje záhadný chlapček, ktorý má možno tri matky, možno ani jednu; pán Horváth, baživý účtovník, všade načúvajúci ujo Novák a jeho žena, voľakedy i lepšie čase zažívajúca teta Máli.
Aj tie najšedšie všedné dni ukrývajú zázraky. Najmä, ak existuje pavučinou posiata, tajomná povala, kde na každého čakajú čarovné, veľké stretnutia. Tento legendárny rozprávkový muzikál nám kladie dôležité otázky. Všimneme pravú tvár vecí? Dokážeme sa vyrovnať s rozostrením svetla a tieňa? Vieme vybrať medzi skutočnými a zdanlivými hodnotami?
Existuje jedno miesto na svete, kde sú dvere vždy otvorené. Tu býva maliar, ktorý je zároveň tajomným čarodejníkom, a kamaráti sa so zábavnými hercami ochotnými každej srandy. Akurát prichádza búrka, ktorá strhne starý platan, a na skutočne rozprávkovej lúke sa objaví zvláštne, milé stvorenie, Vetvička, ktorá nevie, kým je…
Pál Ábrahám sa vydáva na svoju svetobornú umeleckú púť z vojvodského Apatinu, aby vo veľmi ťažkom, krvavom a nebezpečnom období zabával svoje publikum jednoduchými piesňami, v nešťastí ponúkal nádej, v časoch katastrof rozdával radosť. Hra s osobitou atmosférou zohľadňuje dôležité etapy jeho života…
Miešajú sa milostné polygóny, boj o moc a množstvo drobných epizód najrozmanitejších túžob. Naše postavy sa ocitnú v sne, kde sú konfrontované so svojimi najtajnejšími túžbami. Každý si myslí, že vie, čo chce a po čom túži, no väčšina postáv si nakoniec nie je istá ani tým, kým vlastne sú a ako sa do maléru dostali.
Hra autora nám predstaví dospievanie v tieni závislého rodiča. Zavedie nás do domova malého chlapca, do zvláštneho rodinného prostredia, kde sa môže prihodiť čokoľvek a kde láska a strach chodia denno-denne ruka v ruke.
V hrejivej a dušu povznášajúcej hre Toma Zieglera sa stretnú dve silné, sebestačné ženy. Obom sa kdesi život vykoľajil, aj keď si to ťažko priznávajú. Grace a Gloria žijú v dvoch úplne rozličných svetoch. Spojí ich smrť. Smrť, ktorá je súčasťou života.
Mladý pár sa kdesi na košickom sídlisku pripravuje na oslavu Silvestra. Ale ako to už býva – v komédiách, i v skutočnom živote – nič nedopadne tak, ako si to predstavovali. Tí, ktorých pozvali, meškajú. Tí, ktorých nepozvali, sa nečakane objavia. V malom sídliskovom byte je zrazu čoraz viac ľudí. Pribúdajú čoraz väčšie prekvapenia.
Roland a Etelka sa chystajú zosobášiť. Všetci spolu džavocú, všetci sa tešia. Všetci sa tvária, akoby bolo všetko dokonalé. Steny postavené z klamstiev a zamlčaných právd však začínajú čoraz viac praskať. Nič nie je tak, ako sa zdá.
V Mikszáthovom diele o každom odhalíme, aký je. A akokoľvek je tento príbeh o láske, a možno aj napriek zápletkám fandíme zaľúbencom, a sympatizujeme s veľkorysosťou prameniacou z džentríctva, vynaliezavosti, a aristokracie, jednoducho nemôže mať šťastný koniec…
My nemôžeme za to, že Andersenova klasická rozprávka je teraz aktuálnejšia ako kedykoľvek predtým. O svojich poddaných sa nestarajúci, povýšenecký cisár je zaujatý len svojim odevom, okrem krásnych šiat nič nepokladá za dôležitejšie. Jeho hlavní ľudia – Minister a Hopmester – radi asistujú jeho rozmarom.
Toto predstavenie vzniklo na základe úspešného dvojdielneho zväzku Jánosa Lackfiho: Akí sú Maďari? a Akí sú EŠTE Maďari?
Žena so spletitým životom, ktorá bola múzou mnohých neobyčajných mužov, čaká na Niekoho, na kňaza…
Je to spoločne vytvorené dielo, ktoré sa zaoberá konkrétnou témou interaktívne so zapojením publika.