Recenzie
Podrobná správa na portáli felvidek.ma približuje úspešné predstavenie Divadla Thália v Košiciach, hudobný kabaret s názvom Csotrogányné Lepsénynél még megvolt, ktorý oživuje žiarivé skeče Károlya Nótiho. Predstavenie očarilo humorom, nostalgickými melódiami a energickou hrou.
Článok vyzdvihuje vynikajúcu prácu hercov, vrátane režijného štýlu Attilu Bocsárszkeho, atmosféru kostýmov a scény, ako aj silu spojenia starých a nových prvkov v diele.
Archív z portálu patria24.stvr.sk predstavuje výnimočné predstavenie Divadla Thália v Košiciach s názvom Box Humana, ktoré bolo pripravené pri príležitosti 125. výročia narodenia spisovateľa Sándora Máraia.
V zostave vystupujú Gál Tamás, Madarász Máté, Forgács Miklós, Czajlik József a Ollé Erik.
Článok na portáli felvidek.ma podrobne predstavuje jedinečnú adaptáciu na motívy ôsmich poviedok Sándora Máraiho, nazvanú Box Humana. Dramaturgom je Miklós Forgács a réžiu má na starosti József Czajlik, ktorý tak otvára novú dimenziu spracovania Máraiho tvorby. Článok zdôrazňuje umeleckú pestrosť predstavenia, moderné a groteskné prvky, vyzdvihuje výtvarnú kvalitu a hru bábok, ktoré stvárňujú ľudské boje a otázky identity.
Článok na bumm.sk detailne predstavuje novú inscenáciu Divadla Thália z Košíc s názvom Box Humana, ktorá čerpá z menej známych diel Sándora Máraiho. Dramaturgom je Miklós Forgács a réžiu zabezpečuje József Czajlik, ktorý prináša nový pohľad a dimenziu na spracovanie Máraiho tvorby.
Článok zdôrazňuje výnimočnosť predstavenia, jeho umeleckú úroveň a zákulisné zaujímavosti, ktoré poukazujú na súvislosti medzi dielom, danou epochou a životom autora. Zvýrazňuje tiež príkladnú spoluprácu tvorcov, ktorá stojí za úspechom inscenácie.
Článok v denníku Új Szó predstavuje jednu z najvýznamnejších produkcií 56. sezóny Divadla Thália v Košiciach v roku 2025/26, v ktorej je Miklós Forgács dramaturg spoluautorom Sándora Máraiho a József Czajlik, riaditeľ divadla režisérom. V hlavnej úlohe (kvázi) získal riaditeľ Jókaiho divadla v Komárne, ktorý svojou umeleckou spoluprácou prináša nový pohľad na spracovanie Máraiho dedičstva. Článok vyzdvihuje výnimočnosť tejto inscenácie, zákulisné tajomstvá, ako sa predstavenie viaže k danej ére a životu autora, zároveň oceňuje umeleckú úroveň inscenácie a príkladnú spoluprácu tvorcov.
Článok na portáli mojakultura.sk predstavuje 56. sezónu Divadla Thália v Košiciach, ktorá prinesie päť nových titulov rôznych žánrov – od filozofického vnútorného putovania, cez muzikál a kabaret až po napínavý detektívny príbeh.
Rok 2025 je venovaný spisovateľovi Sándorovi Máraimu, ktorého 125. výročie narodenia si divadlo pripomína. Ústredná myšlienka sezóny je výrok: „Ale občas počujem čas", ktorý symbolizuje uvedomenie si nezvyčajných a neuchopiteľných momentov v živote.
Medzi premiérami vyniká hudobný kabaret Csotrogányné Lepsénynél még megvolt, ktorý oživuje tradičný medzivojnový kabaret s jeho štýlom, humorom a atmosférou. Predstavenie zostavil a režíroval herec divadla, Attila Bocsárszky.
Článok zdôrazňuje tvorivú silu kolektívu Divadla Thália a jeho snahu prinášať divákom unikátne divadelné zážitky.
Článok na portáli eastmag.sk predstavuje 56. sezónu Divadla Thália v Košiciach, ktorá ponúkne štyri premiéry v rôznych žánroch – od citlivého filozofického vnútorného putovania, cez vášňami prekypujúci muzikál, kabaret až po napínavý detektívny príbeh.
Rok 2025 je venovaný spisovateľovi Sándorovi Máraimu, ktorého 125. výročie narodenia si pripomíname. Ústrednou myšlienkou aktuálnej sezóny je veta „Ale občas počujem čas“, ktorá symbolizuje situácie, keď sa stane niečo nezvyčajné a neuchopiteľné, ale predsa citeľné.
Medzi premiéry patrí aj hudobný kabaret „Csotrogányné Lepsénynél még megvolt", zostavený zo skečov Károlya Nótiho, ktorý oživuje tradičný medzivojnový kabaret s jeho svetom, humorom, štýlom a atmosférou. Predstavenie koncipoval a režíroval Attila Bocsárszky, herec Thálie.
Článok podčiarkuje silu tvorivej komunity Divadla Thália a jej snahu prinášať divákom jedinečné a kvalitné divadelné zážitky.
Správa na amikassa.sk podrobne predstavuje novinky v sezóne 2025/26 Divadla Thália v Košiciach a jej motto, ktoré je založené na myšlienkach Sándora Máraia. Článok zdôrazňuje, že stredobodom sezóny je dialóg s minulosťou a spracovanie súčasnej reality, najmä prostredníctvom premiéry Box Humana. Ďalej sa venuje opätovným príspevkom tvorcov, zaujímavému repertoáru a tomu, čo môžu diváci očakávať počas tejto sezóny.
Článok denníka Új Szó predstavuje divadlo Thália v Košiciach a jeho sezónu 2025/26, ktorá začne s pestrým a rôznorodým programom. V sezóne sa objaví cesta založená na motívoch Máraiho, absurdný milostný muzikál, špeciálny krimi príbeh a tiež komédia Woodyho Allena v hosťujúcom predstavení Jókaiho divadla z Komárna. Motto sezóny pochádza zo slov Sándora Máraia: Ale občas počujem čas.
Článok poskytuje komplexný prehľad o ponuke divadla na sezónu 2025/2026 a ponúka zaujímavý náhľad pre divákov na pripravované predstavenia.
Tento odkaz vedie na recenziu dramatickej hry Borbélya Szilárda „Hoci Hocikto“ uvedenej v Divadle Thália. Hra ponúka silný pohľad na amoralitu dnešnej doby, inšpirovaný stredovekými morálnymi hrami, a zároveň vyvoláva hlboké otázky o živote, zodpovednosti a ľudskej existencii.
Recenzia je v maďarskom jazyku.
Článok denníka Új Szó je o inscenácii Molièrovho Tartuffa v podaní Divadla Thália v Košiciach. Kritika poukazuje na to, ako predstavenie zobrazuje moderného, morálne aj politicky rozporuplného hlavného hrdinu a zároveň vyzdvihuje posilnenú úlohu ženských postáv. Predstavenie podnecuje divákov k zamysleniu sa a reflektuje aj aktuálne spoločenské otázky.
Detaily a zážitky z predstavenia Pohne sa strážnica v Divadle Thália Košice priblížia Gajdos Krisztián a Várady Áron, detskí herci z daného predstavenia, ktorí zdieľajú svoje osobné skúsenosti. Súčasne Gajdos Emese z rodičovského pohľadu hovorí o výzvach, ktoré pre dospelých prináša táto skúsenosť.
Moderátorom rozhovoru je Köteles Szabolcs.
. Analýza z blogu Kisvárdai Fesztivál oceňuje moderné, hudobné a choreografické spracovanie Života človeka v podaní Košického Divadla Thália. Kritika zdôrazňuje kreatívne režisérske a scénické riešenia, inovatívne prepojenie farieb a období, ako aj úlohu tanečných, hudobných, kostýmových a sexuálnych symbolov. Divadelné predstavenie odráža vzťah spoločnosti a jednotlivca, dotýka sa aktuálnych problémov a silne pôsobí na emócie divákov.